جمعه, 28 ارديبهشت 1403

cloop

telegram

aparat instagram

A+ A A-

تفکیک راه آهن از استان مرکزی تنها راه حل مشکلات حمل و نقل ریلی است

ghatarحجت‌الاسلام والمسلمین علی بنایی تنها راه حل مشکلات و معضلات مربوط به حمل و نقل ریلی را تفکیک مدیریت راه‌آهن از استان مرکزی دانست و تاکید کرد: روزانه 50 رام قطار مسافربری و 54 رام قطار باری از راه‌آهن قم می‌گذرد و نبود مدیریت واحد در این استان موجب بروز مشکلات عدیده برای مردم شده است.

به گفته نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی سه خط اصلی راه‌آهن از جمله خطوط تهران - قم - شیراز، تهران - قم - اهواز - خرمشهر و مسیر در حال احداث قم - اصفهان - شیراز - بوشهر در استان قم قرار گرفته است که این مسئله ضرورت وجود مدیریت راه‌آهن در این استان را دو چندان می‌کند.

وی با بیان اینکه تفکیک این مدیریت خواست همه مردم قم است، به مشکلات عدیده‌ای که برای مردم و زائران قم در ایستگاه محمدیه وجود دارد اشاره کرد و یادآور شد: اگر مشکل مدیریت راه‌آهن قم برطرف شود، تصمیم‌گیری برای تسهیل در امور راه‌آهن راحت‌تر خواهد بود.

البته حجت‌الاسلام بنایی چندی پیش نیز در مورد تفکیک مدیریت راه‌آهن قم از استان مرکزی به وزیر راه تذکر کتبی داده است.

وی در توضیح دلایل این تذکر اظهار داشت: استان قم واصل جنوب کشور به شمال کشور است و خط آهن قم شاهراه 17 استان کشور محسوب می‌شود، از این رو باید مدیریت مستقل راه‌آهن داشته باشد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عدم مدیریت راه آهن در استان موجب بروز مشکلات زیادی برای مردم شده است، ادامه داد: ‌مردم بارها با تاخیر و نبود قطار در استان مواجه شده‌اند.

حجت‌الاسلام بنایی امکانات استانی را برای راه‌آهن قم ناکافی دانست و تاکید کرد: به دلیل عدم تخصیص اعتبار مجزا برای استان، همواره راه‌آهن قم با مشکلات رفاهی مواجه بوده است.

وی راه‌آهن را از اصلی‌ترین وسایل حمل و نقل عمومی برای قم دانست و وضعیت خدمات‌رسانی به مردم را با عنایت به موقعیت و جمعیت قم ناکافی ارزیابی کرد.

این انتظار از مسئولان استان می‌رود که برای تفکیک مدیریت راه‌آهن قم از استان مرکزی هر چه سریع‌تر چاره‌اندیشی کنند تا با تصمیم‌گیری‌های درون استانی، نارضایتی شهروندان قمی و زائران این شهر مقدس از خدمات‌رسانی حمل و نقل ریلی به حداقل برسد و مسیر توسعه این ناوگان فراهم شود.

خبرگزاری مهر (لینک اصلی)
دوشنبه 25 مهر 1390

 

اضافه کردن نظر


اوقات شرعی


    
  اذان صبح
  طلوع خورشید
  اذان ظهر
  غروب خورشید
  اذان مغرب
اوقات به افق :    

 aparat.png - 5.56 کیلو بایتکانال رسمی آپارات

aparat.com/banaee_ir

telegram.png - 11.95 کیلو بایتکانال رسمی تلگرام

telegram.me/banaee_ir

instagram.png - 61.01 کیلو بایتصفحه رسمی اینستاگرام

instagram.com/banaee.ir

cloop.png - 91.16 کیلو بایتکانال رسمی کلوب

cloob.com/banaee.ir

استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

DESIGNED BY ICTDREAM