جمعه, 28 ارديبهشت 1403

cloop

telegram

aparat instagram

A+ A A-

مبارزه با مواد مخدر، هم افزايي و هماهنگي مردم و سازمان ها را مي طلبد

etiyadمعاون سياسي و امنيتي استاندار قم در بازديد از پليس مبارزه با مواد مخدر استان و در جمع کارکنان اين پليس، گفت: تمامي دستگاه هاي مسئول و همچنين خود مردم و خانواده ها براي مبارزه با اين پديده ي شوم وارد عمل شوند.

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری - تحلیلی فردونیوز،حجت الاسلام "دکتر علي بنايي" در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بايد حس تنفر و بدبيني نسبت به مواد مخدر حتي سيگار و قليان در بين خانواده ها و تمامي دستگاه ها ايجاد و همه گير شود تا حداکثر کاهش جرائم و آسيب ها در اين حوزه را شاهد باشيم.

وي در ادامه خطاب به کارکنان پليس مبارزه با مواد مخدر استان بيان داشت: گرچه آثار خدمات و فعاليت هاي شما در ظاهر نمايان نيست ولي موفقيت استان در بدست آوردن اين کشفيات نشان از تلاش و عمليات هاي فراوان در پشت صحنه کار دارد.
معاون سياسي و امنيتي استاندار سپس اجر و برکات اين زحمات را در شهر قم مضاعف دانست و اضافه کرد: قم، شهر کريمه ي اهل بيت (س) و پايگاه جهان تشيع است، پس وظيفه ي شما در زدودن آسيب ها و عوارض نامطلوب از آن، در واقع تلاش در پاکسازي خانه اهل بيت است.
حجت الاسلام بنايي اين فعاليت ها را فراتر از ارزش هاي مادي عنوان کرد و افزود: در کارهايتان خداوند و امام زمان (عج) را در نظر داشته باشيد، بحث مواد مخدر در همه جاي کشور اهميت دارد ولي براي استان قم داراي ملاحظات ويژه اي است.
وي در بخش ديگري از سخنان خود، موضوعاتي مانند مواد مخدر، متکديان و سرقت را موجب رنج استان خراب شدن چهره ي شهر برشمرد و تصريح کرد: بايد در اين بخش ها يک به يک و همزمان، به شکل زنجيره اي ورود و همه ي ابعاد اين پازل چند ضلعي بررسي شود، الان همت ما در مبارزه با مواد مخدر متمرکز شده است و هرچه کاهش جرايم و آسيب ها در اين حوزه انجام گيرد، چهره ي شهر بهتر و زيباتر خواهد شد.
معاون سياسي و امنيتي استاندار قم سپس به احداث کمپ قمرود اشاره کرد و اظهار داشت: اين کمپ براي مقابله با تبعات مواد مخدر با ظرفيت 330 نفر براي آقايان و حدود 110 نفر براي بانوان احداث گرديده و انشاءالله در روز چهارشنبه دهم دي ماه بطور رسمي افتتاح خواهد شد تا با جمع آوري معتادان به پاکسازي شهر کريمه اهل بيت (س) کمک شود.
وي در ادامه بر مسئوليت مهم مردم و نقش تاثيرگذار خانواده ها تاکيد کرد و گفت: مردم نيز بايد خودشان وارد عمل شوند و در مسئوليت هاي خودشان به سازمان ها و دستگاه هاي اجرايي متکي نباشند، خانواده ها بايد ضمن قائل بودن شخصيت و کرامت براي فرزندانشان، مراقب رفت و آمد و روابط آن ها با دوستانشان باشند و نسبت به مصرف هر نوع دخانيات از جمله قليان حساس باشند.
حجت الاسلام بنايي در پايان ابراز اميدواري کرد: بايستي هماهنگي،هم افزايي، شاخص هاي عملکردي و کارآمدي دستگاهها براي پاک کردن شهر از اين آسيب ها و معضلات بيشتر شده و همه بايد در اين زمينه کوشا شوند و با تقويت فرهنگ سازي، مردم نيز با آگاهي در اين حوزه وارد شوند و تلاش همگان را در مبارزه با اين پديده ي شوم شاهد باشيم.
فرماندار قم نيز در بحث فعاليت شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: چون عدم بازگشت هم اراده خود فرد و هم استمرار مراقبت از بيمار را نياز دارد، پس مسئوليت دستگاه هاي ديگر در تکميل کارها و عدم بازگشت دوباره ي آسيب ديدگان به اعتياد بسيار مهم است.
وي در ادامه بيان داشت: بايستي سازمان ها و نهادهاي مختلف به منظور امور مشاوره اي، آموزش فني و افزايش مهارت آسيب ديدگان وارد عمل شوند و با کمک گيري از خيرين و دلسوزان شرايط شغل و کسب و کار مناسب و بازگشت اين افراد به جامعه فراهم شود.
رضا سيار در پايان با تاکيد بر نقش مهم و تاثير گذار خانواده ها در جلو گيري از ورود نوجوانان و جوانان به جمعيت معتادان، خاطر نشان کرد: با آگاهي بخشي به جامعه بايستي اين فضا فراهم شود که هرگونه مصرفيات دخانياتي که سيگار و قليان زمينه اصلي آن ها مي باشد، در جامعه به قبحي تبديل شده و شاهد کاهش مصرف آن ها باشيم.
رييس پليس مبارزه با مواد مخدر استان قم نيز در ابتداي اين جلسه گزارش کاملي از فعاليت ها و کشفيات پليس مبارزه با مواد مخدر استان ارائه کرد.

سرهنگ "منوچهر طالبي" با معرفي گروهي که در زمينه مبارزه با مواد مخدر استان فعاليت دارند و در کشفيات اين 5 ساله اخير سهيم بوده اند، گفت: اين افراد تمام زندگيشان را صرف تحقيق و فعاليت در زمينه ي مواد مخدر کرده اند.

پایگاه اطلاع رسانی فردونیوز (لینک اصلی)
شنبه 6 دی 1393

اضافه کردن نظر


اوقات شرعی


    
  اذان صبح
  طلوع خورشید
  اذان ظهر
  غروب خورشید
  اذان مغرب
اوقات به افق :    

 aparat.png - 5.56 کیلو بایتکانال رسمی آپارات

aparat.com/banaee_ir

telegram.png - 11.95 کیلو بایتکانال رسمی تلگرام

telegram.me/banaee_ir

instagram.png - 61.01 کیلو بایتصفحه رسمی اینستاگرام

instagram.com/banaee.ir

cloop.png - 91.16 کیلو بایتکانال رسمی کلوب

cloob.com/banaee.ir

استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

DESIGNED BY ICTDREAM