جمعه, 28 ارديبهشت 1403

cloop

telegram

aparat instagram

A+ A A-

كانديداها سخنگوی عوامل قدرت و ثروت نباشند/ حفظ اقتدار مجلس با حضور حقیقی مردم تامین می شود

08نماينده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: اين روش در دنيا و اروپا و غرب بسيار مرسوم و آسان است ولی ما با توجه به آموزه های دينی و اخلاقی و ايمانی نمی توانيم به سبك غرب عمل كنيم .

حجت الاسلام علی بنايی نماينده قم در مجلس شورای اسلامی با تاكيد بر اينكه نمايندگان مجلس نبايد با كانون های قدرت و ثروت ارتباط داشته باشند اظهار كرد: مقام معظم رهبری در روز 19 دی سخنان بسيار مهم و راهبردی در اين زمينه بيان كردند كه مانند هميشه راه گشا بود و نكات اساسی و كليدی راشامل می شد.

نماینده قم در مجلس ادامه داد: نكته ای كه مقام معظم رهبری تاكيد داشتند و بايد به آن توجه كرد اين است كه نماينده به اعتبار اينكه از ملت رای می گيرد و بايد وكيل المله باشد بايستی نسبت به حق و حقوق ملت متعهد باشد و هميشه سمت و سوی احقاق حق ملت را داشته باشد.

عضو فراکسیون روحانیون مجلس عنوان كرد: برای هميشه بايد اين رنگ و صفت در نماينده محفوظ بماند و اگر نماينده بخواهد جذب كانون های ثروت و قدرت شود، مانع از ايفای نقش نمايندگی است.

حجت الاسلام علی بنايی با بيان اينكه نماينده بايد وكيل المله باشد تا بتواند از حق ملت دفاع كند؛ افزود: كانديداها بايد نسبت به حقوق ملی ايرانيان تلاش كنند و مانع تضييع حقوق ملی شوند.

ارتباط با عوامل قدرت مانع از انجام وظيفه نمايندگی می شود

عضو فراکسیون اصولگرایان تصريح كرد: اگر نماينده بخواهد نگرشی و طمعی به مال اندوزان داشته باشد و سخنگوی آنها باشد و با عوامل قدرت در ارتباط داشته باشد بايد بعد ها از منافع آنها دفاع كند در اين دو فرض به طور قطع نماينده از وظيفه نمايندگی خارج می شود و نمی تواند به سوگندی كه در روز تحليف خورده است پايبند بماند.

حجت الاسلام بنايی ادامه داد: بنابر سخنان مقام معظم رهبری روشن است نماينده بايستی وكيل المله باشد و نسبت به حقوق ملت وفادار بماند و جذب كانون های ثروت و قدرت نشود چرا كه در آينده همين كانون ها طلب كار می شوند و از نماينده احتمالا تقاضاهايی را خواهند داشت.

وی افزود: اين روش در دنيا و اروپا و غرب بسيار مرسوم و آسان است ولی ما با توجه به آموزه های دينی واخلاقی و ايمانی نمی توانيم به سبك غرب عمل كنيم .

عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: به همين قياس نماينده اگر بخواهد بداخلاقی كند و اخلاق اسلامی و رقابت سالمی را در انتخابات رعايت نكند از مسائل اخلاقی نيز دور می شود.

نماينده مردم قم در مجلس با تاكيد بر اينكه نگاه به مجلس نگاه مردم سالاری دينی است، بيان كرد: مردم براساس آموزه های دينی واعتقادات مذهبی پای صندوق های رای حاضر می شوند و اگر قرار باشد نگاه نماينده نگاهی غير از نگاه ملی باشد و به جای ديگر معطوف باشد قطعا در دفاع از حقوق ملت دچارخسران و خسارت خواهد شد.

مجلس بدون شبهه در راس امور است

حجت الاسلام بنايی با اشاره به فرموده امام راحل و فرمايشات مكرر مقام معظم رهبری گفت: مجلس در راس امور است و هر كسی كه ادعا، استنباط و يا تلقی از قانون كند كه مجلس در راس امور نيست قطعا جايگاه قوا را در كشور نشناخته و جايگاه مجلس شورای اسلامی در قانون اساسی را درك نكرده است.

نماینده قم مجلس شورای اسلامی را مجلسی ضد ديكتاتوری و ضد استبداد دانست و گفت: ما اگر بخواهيم به سابقه ملی ايرانيان رجوع كنيم متوجه خواهيم شد كه ايرانيان انقلاب كردند تا فساد استبداد را رفع كنند و در قانون اساسی مجلس را تعبيه و تقويت كردند تا مانع بروز هر گونه ديكتاتوری و استبداد شوند.

مجلس با ابزارهای نظارتی از انحراف دو قوه ديگر جلوگيری می كند

عضو کمیسیون تلفیق مجلس با بيان اينكه مجلس برای دو قوه ديگر ريل گذاری می كند و آنها را در مسير قرار می دهد عنوان كرد: اگر قوه مجريه نگاه اش به سمت قدرت طلبی و كارهای خلاف باشد مجلس با ابزارهای نظارتی كه در اختيار دارد جلوی انحراف را خواهد گرفت.

وی گفت: اگر مجلس بخواهد در راس امور به شكل واقعی بماند واقتدارش را حفظ كند ملت بايد در انتخابات به شكل حقيقی شركت كنند و بدانند و مطمئن باشند كه رای مردم خوانده خواهد شد و كشور ايران بر مبنای نظام مردم سالاری دينی اداره می شود.

خبرگزاری مهر (لینک اصلی)
خبرگزاری ایسنا (لینک اصلی)
سه شنبه 27 دی 1390

 

اضافه کردن نظر


اوقات شرعی


    
  اذان صبح
  طلوع خورشید
  اذان ظهر
  غروب خورشید
  اذان مغرب
اوقات به افق :    

 aparat.png - 5.56 کیلو بایتکانال رسمی آپارات

aparat.com/banaee_ir

telegram.png - 11.95 کیلو بایتکانال رسمی تلگرام

telegram.me/banaee_ir

instagram.png - 61.01 کیلو بایتصفحه رسمی اینستاگرام

instagram.com/banaee.ir

cloop.png - 91.16 کیلو بایتکانال رسمی کلوب

cloob.com/banaee.ir

استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

DESIGNED BY ICTDREAM