جمعه, 28 ارديبهشت 1403

cloop

telegram

aparat instagram

A+ A A-

روابط با انگلیس تا حد ممکن کاهش می یابد

http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSJfE9fVxSJ5xEssFF6EFOBx78crmRXgoSY4PJMoeFXuDFOyaDMfQنماینده مردم قم در مجلس گفت: اقدام اخیر مجلس نشان داد که ایران با جدیت و ابتکار عمل از منافع ملی حمایت کرده و با دسیسه‌هایی که در سطح جهانی علیه ایران در حال اعمال است، مقابله می‌کند.

به گزارش افکار؛ حجت‌الاسلام والمسلمین علی بنایی در قم اظهار کرد: ضدیت و کینه انگلیس در مورد ایران قبل و بعد از انقلاب بر هیچ کس پوشیده نیست این روباه پیر همواره توطئه‌هایی علیه ایران کرده و بعد از پیروزی انقلاب نیز برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران از هیچ کوششی فروگذار نکرد.

وی با اشاره به نقش موثر دولت انگلیس در جریان فتنه 88 و به شکل گسترده‌تری در قالب براندازی علیه نظام جمهوری اسلامی گفت: این کشور در بسیاری مواقع، مدیریت‌ صحنه‌های جهانی علیه ایران را به عهده می‌گرفت یعنی در هماهنگ کردن برخی عهدنامه‌ها، تحریم‌ها انگلیس کینه خود را مرتب نشان می‌داد.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این کشور بدون اینکه بخواهد در چارچوب روابط دیپلماتیک که یک امر تعریف شده بر اساس پروتکل‌های بین‌المللی است حرکت کند مرتب در حال فتنه انگیزی و ایجاد تنش و چالش در داخل کشور بود و با جمع‌آوری اطلاعات از منابع مختلف سعی در وارد کردن ضربه به نظام جمهوری اسلامی ایران داشت.

وی با اشاره به مصوبه روز گذشته مجلس در کاهش سطح روابط ایران با دولت انگلیس عنوان کرد: کار مجلس شورای اسلامی نشان داد که جمهوری اسلامی در تصمیم‌‌گیری برای سرنوشت خود فعال است و در حالت انفعال قرار ندارد و شناسایی بین کشورهایی که با مدیریت نظام در تقابل هستند در اولویت است.

بنایی ادامه داد: به همین دلیل مجلس شورای اسلامی تصمیم گرفت با طرح دو فوریتی روابط را تا سطح کاردار تنزل داده و مسائل اقتصادی را هم تا حد ممکن کاهش دهد.

وی در مورد پیام‌های این اقدام تصریح کرد: این اقدام مجلس سبب می‌شود انگلیس بداند نمی‌تواند نسبت به ایران هرگونه که بخواهد برخورد کند و جمهوری اسلامی ایران با جدیت و هوشیاری و ابتکار عمل از منافع ملی حمایت کرده و کیان کشور را از خطراتی که انگلیس و همدستانش برای او فراهم می‌کنند نجات خواهد داد و با دسیسه‌هایی که در سطح جهانی علیه ایران در حال اعمال است، مقابله خواهد کرد.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ایران کشوری انقلابی است و در برخورد با استکبار هیچ وقت زورگویی را تحمل نکرده و به بهترین نحو پاسخ داده است.

وی بیان کرد: همچنانکه دانشجویان انقلابی در سال 58 با تسخیر لانه جاسوسی، انقلاب دوم را رقم زدند و بعد از آن هم رابطه ایران با آمریکا از طریق دفتر حافظ منافع بوده است اکنون هم که در بهار کشورهای عربی هستیم آنها به شدت ناراحت هستند که ایادی وابسته به انگلیس یکی پس از دیگری در حال سقوط هستند.

بنایی عنوان کرد: همین مسئله سبب شد تا آنها ابتکار عمل خود را در منطقه از دست داده و برای مقابله با این بهار بر ایران فشار وارد کرده و با تحریم‌ها علیه ایران سعی کردند ایران را منفعل کنند.

وی تاکید کرد: این اقدام مجلس سبب شد تا کشورهای منطقه بدانند ایران به دلیل حمایت از کشورهای منطقه در معرض توطئه و فتنه‌انگیزی کشورهای خارجی است و با این عمل نشان دادیم ما بر سر مواضع حق‌طلبانه خود هستیم و نسبت به آن کوتاه نخواهیم آمد.

خبرگزاری فارس (لینک اصلی)
افکار نیوز (لینک اصلی)

سه شنبه 8 آذر 1390

 

اضافه کردن نظر


اوقات شرعی


    
  اذان صبح
  طلوع خورشید
  اذان ظهر
  غروب خورشید
  اذان مغرب
اوقات به افق :    

 aparat.png - 5.56 کیلو بایتکانال رسمی آپارات

aparat.com/banaee_ir

telegram.png - 11.95 کیلو بایتکانال رسمی تلگرام

telegram.me/banaee_ir

instagram.png - 61.01 کیلو بایتصفحه رسمی اینستاگرام

instagram.com/banaee.ir

cloop.png - 91.16 کیلو بایتکانال رسمی کلوب

cloob.com/banaee.ir

استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

DESIGNED BY ICTDREAM