شنبه, 12 خرداد 1403

cloop

telegram

aparat instagram

A+ A A-

دستاوردهای جهاد دانشگاهی گواهی بر اهميت حركت جهادی در هر عرصه‌ای است

024منتخب مردم قم در مجلس با اشاره به توفيق‌های جهاد دانشگاهی در عرصه علمی برای نظام اسلامی گفت: اين دستاوردها گواه اهميت حركت‌های جهادی در همه عرصه‌ها به‌ويژه اقتصادی است.

حجت‌الا‌سلام والمسلمين علی بنايی، عضو كميسيون تلفیق و منتخب مردم قم در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)، فرهنگ جهادی بار معنايی و مفهوم خاصی را به ذهن هر مسلمانی متبادر می‌كند، گفت: اين فرهنگ در اذهان ملت ايران از ارزش بالايی برخوردار بوده و واژه‌ای مقدس است؛ كاری جهادی است كه همراه با عشق، ايثار و اخلاص انجام می‌گيرد و توقعات مادی در حداقل ممكن است.

وی قصد قربت و برای خدا كار كردن را وجه قابل حركت‌های جهادی عنوان كرد و افزود: به همين دليل مسائل مادی و مديريتی و حب نفس‌ها در آن مطرح نيست و همواره نگاه به آينده وپيشرفت در آن حاكم است نه نگاه‌های شخصی و برای منافع فردی.

عضو فراکسیون روحانیون مجلس تأكيد كرد: در سال‌های پس از انقلاب، هرجا كاری تحت عنوان جهاد انجام شده، مردم خود درك كرده‌اند كه كاری مقدس است و نيازمند پيگيری و عزم ملی است و زمانی كه كار به اسم جهاد انجام شده، تجربه نشان داده كه درصد موفقيت بسيار بالا بوده است.

بنايی با اشاره به تشكيل جهاد سازندگی در اوايل انقلاب اظهار كرد: جوانان با شور و علاقه‌ای وصف‌ناپذير وارد عرصه جهاد شدند و خلوص نيت همگی تلاش می‌كردند و هركس با دست خالی در حد توان خود برای بازسازی كشور تلاش می‌كرد.

وی تأسيس جهاد دانشگاهی را اقدامی جهت انجام كارهای جهادی در عرصه علمی بيان كرد و گفت: در جهاد دانشگاهی كارهايی كه به ظاهر غيرقابل انجام بود، توسط جوانان و دانشمندان ايران اسلامی كه پشتكار و خودباوری داشتند، شروع و به سامان رسيد و افتخارهای زيادی نصيب نظام كرده است و همه اين توفيق‌ها به اين دليل است كه همه با نيت پاك و با خلوص نيت وارد عرصه شده‌اند.

اين عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس نبود زمان‌شناسی را از ويژگی‌های كار جهادی عنوان كرد و گفت: انسان در عرصه كار جهادی صرفا برای ارضای بعد معنوی خود است و تنها هم از خدا انتظار پاداش دارد، نه بنده خدا.

بنايی در بخش ديگری از اين گفت‌وگو با اشاره به طرح شعار جهاد اقتصادی از سوی مقام معظم رهبری برای سال جاری اظهاركرد: متأسفانه امروز شرايط با آنچه تصور می‌شد، فاصله دارد. در روزهای نخست تصور بر اين بود كه با توجه به مشكلات و شرايط خاص اقتصادی كشور و اجرای طرح هدفمندكردن يارانه‌ها، با يك عزم ملی و روحيه جهادی تحت امر مقام معظم رهبری بر مشكلات فائق خواهيم آمد و ملت از اين ازمون سربلند بيرون خواهند آمد.

منتخب مردم قم در مجلس آگاهی ملت با اهميت جهاد اقتصادی و زمنيه‌سازی در خود برای تحقق اين شعار را يكی از اهداف نامگذاری بيان كرد و گفت: متأسفانه امروز كه بيش از 2 ماه از سال جاری می‌گذرد، مسائل سياسی و برخی حواشی، نگاه‌ها را از اين موضوع مهم دور كرده است و اين پيام و موضوع مهم تحت‌الشعاع برخی سياسی‌كاری‌ها قرار گرفته است.

اين عضو فراکسیون اصولگرایان در پايان با اشاره به اينكه قوه مقننه در اين مدت از سال جديد مشغول تصويب بودجه بود، گفت: مجلس از همان ابتدا آمادگی خود را برای تلاش درجهت تحقق منويات مقام معظم رهبری در اين ارتباط اعلام كرده و كميسيون ويژه‌ای هم در مجلس ايجاد شد و از هفته جاری كه جلسات علنی مجددا پيگيری می‌شد، اين مسئله را به جد دنبال می‌كنيم؛ چرا كه معتقديم شرط برون‌رفت كشور از وضعيت فعلی در عرصه اقتصادی توجه به اين مؤلفه مهم است.

خبرگزاری قرآنی ايران (لینک اصلی)
شنبه 31 اردیبهشت 1390

 

 

اضافه کردن نظر


اوقات شرعی


    
  اذان صبح
  طلوع خورشید
  اذان ظهر
  غروب خورشید
  اذان مغرب
اوقات به افق :    

 aparat.png - 5.56 کیلو بایتکانال رسمی آپارات

aparat.com/banaee_ir

telegram.png - 11.95 کیلو بایتکانال رسمی تلگرام

telegram.me/banaee_ir

instagram.png - 61.01 کیلو بایتصفحه رسمی اینستاگرام

instagram.com/banaee.ir

cloop.png - 91.16 کیلو بایتکانال رسمی کلوب

cloob.com/banaee.ir

استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

DESIGNED BY ICTDREAM