جمعه, 28 ارديبهشت 1403

cloop

telegram

aparat instagram

A+ A A-

منابع طبیعی برای سرسبزی بیابان‌های قم راهکار ارائه دهد+عکس

024قم - خبرگزاری مهر: نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آب و هوای خشک و بیابانی استان، بر بیابان زدایی و کاهش مشکلاتی که گرد و غبار برای ساکنین استان به وجود آورده تاکید کرد و گفت: منابع طبیعی استان برای سرسبزی بیابان‌های قم راهکار و برنامه ارائه دهد.

 

2.jpgبه گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام علی بنایی در دیدار با مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم بیان داشت: در سال کار و همت مضاعف مجموعه ادارات و سازمان‌ها امتیاز بالایی را نسبت به کل کشور در آبادانی و پیشرفت قم کسب کردند و منابع طبیعی قم نیز از این دسته است.

همه نهاد‌ها باید خود را با الگوی جهاد اقتصادی تطبیق دهند

وی در ادامه تصریح کرد: سنت خوبی در نامگذاری هر سال از سوی مقام معظم رهبری شکل گرفته است و باید توجه داشته باشیم عنایت به تمامی شعارهای سال‌های گذشته پابرجاست و الگوی جهاد اقتصادی باید گام دیگری در جهت پیشرفت و توسعه باشد و هر نهادی باید خودش را با این الگو تطبیق دهد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان سال جهاد اقتصادی اظهار داشت: معنای جهاد اقتصادی این است که هنر این را داشته باشیم چگونه منابع درآمدی را جذب کرده و به بهترین شیوه مصرف کنیم تا در کل بهره­ وری مناسب صورت گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه جاده‌های منتهی به قم خشک و بیابانی است افزود: در تلاش هستیم که با آمدن آب به سرشاخه‌های دز نسبت به بیابان زدایی و سرسبزی این مناطق توجه شود و ضرورت دارد منابع طبیعی استان راهکار‌ها و برنامه‌های خود را برای سرسبز کردن این بیابان‌ها ارائه دهد تا علاوه بر زیبایی استان گرد و غبار موجود در قم که مشکلات زیادی را به وجود آورده را کاهش دهیم.

قم در حد ظرفیت‌های خود پیشرفت نکرده است

بنایی ادامه داد: بنابر فرمایش مقام معظم رهبری، قم ۵۰ سال از شهر آرمانی عقب است و متأسفانه نسبت به سایر شهر‌ها دچار محرومیت هستیم اما ظرفیت‌های خوبی برای پیشرفت وجود دارد و این وظیفه مدیران است تا با استفاده صحیح از این منابع و امکانات هر چه زود‌تر به شهر آرمانی برسیم.

وضعیت بهتر اسکان مسافران در فضاهای سبز نسبت به سال گذشته در قم

نماینده مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: در سال‌های گذشته پارک‌ها و بوستان‌های بسیاری در قم احداث شده است و خوشبختانه مسافران نوروزی در قم وضعیت بهتری از لحاظ اسکان و استفاده از فضاهای سبز نسبت به سال‌های گذشته داشتند.

سازمان منابع طبیعی تلاش خود را عمران و آبادانی قم بیشتر کند

وی همچنین خاطر نشان کرد: هر چقدر سازمان منابع طبیعی تلاش بیشتری در جهت عمران و آبادانی شهر کریمه اهل بیت انجام دهد نشاط و تندرستی بیشتری در شهر صورت خواهد گرفت و این موجب امید به آینده در مردم و بهره وری بالا‌تر در تمامی مشاغل استان خواهد شد.

بر پایه این گزارش در ابتدای جلسه احمد عفتان، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم گزارشی از عملکرد این سازمان ارائه داد.

 

 

 

اضافه کردن نظر


اوقات شرعی


    
  اذان صبح
  طلوع خورشید
  اذان ظهر
  غروب خورشید
  اذان مغرب
اوقات به افق :    

 aparat.png - 5.56 کیلو بایتکانال رسمی آپارات

aparat.com/banaee_ir

telegram.png - 11.95 کیلو بایتکانال رسمی تلگرام

telegram.me/banaee_ir

instagram.png - 61.01 کیلو بایتصفحه رسمی اینستاگرام

instagram.com/banaee.ir

cloop.png - 91.16 کیلو بایتکانال رسمی کلوب

cloob.com/banaee.ir

استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

DESIGNED BY ICTDREAM