جمعه, 28 ارديبهشت 1403

cloop

telegram

aparat instagram

A+ A A-

پروژه انتقال آب دز به قم ۵ خرداد به بهره‌برداری می‌رسد

http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcT0m7cz6bPzq2k8OkQKcSqvhELfeE-MasJrQ8f8mG51QA50vjlTzRnUqxFIngنماینده مردم قم در مجلس با بیان اینکه پروژه انتقال آب از سرشاخه‌های دز به شهر قم به طور کامل به اتمام رسیده است، گفت: این پروژه ۵ خرداد ماه به صورت رسمی از سوی رییس جمهور افتتاح می‌شود.

حجات الاسلام و المسلمین علی بنایی در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، درباره پروژه انتقال آب سرشاخه‌های دز به شهر قم، توضیح داد: در سال ۸۰ فقهای شورای نگهبان که در شهر قم زندگی می‌کردند طی نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب خواستار انتقال آب سرشاخه‌ای دز به شهر قم شدند.

این نماینده ادامه داد: در همان زمان پروژه انتقال آب از سرشاخه‌های دز به شهر قم با اعتباری بالغ‌بر ۹۲۰ میلیارد تومان آغاز شد اما بعد از گذشت ده سال این پروژه به‌دلیل نبود اعتبارات لازم متوقف شد.

وی افزود: چند سال قبل به دستور مقام معظم رهبری اعتباری بالغ‌بر ۲۳۰ میلیون یورو از محل صندوق ذخیره ارزی برای ادامه اجرای پروژه اختصاص داده شد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه در گذشته آب مورد استفاده مردم بسیار بی‌کیفیت بود، یادآور شد: عدم کیفیت آب قم تا جایی پیش رفت که دیگر قابل شرب نبود.

در مرحله نخست طرح انتقال سرشاخه‌های دز به شهر قم هزار و۷۰۰ لیتر آب در ثانیه وارد شبکه آب شهری می‌شود و به تدریج این میزان بـه دو هـزار و ۵۰۰ لیتر بر ثانیه خواهد رسید.

خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (لینک اصلی)
چهارشنبه 4 خرداد 1390

اضافه کردن نظر


اوقات شرعی


    
  اذان صبح
  طلوع خورشید
  اذان ظهر
  غروب خورشید
  اذان مغرب
اوقات به افق :    

 aparat.png - 5.56 کیلو بایتکانال رسمی آپارات

aparat.com/banaee_ir

telegram.png - 11.95 کیلو بایتکانال رسمی تلگرام

telegram.me/banaee_ir

instagram.png - 61.01 کیلو بایتصفحه رسمی اینستاگرام

instagram.com/banaee.ir

cloop.png - 91.16 کیلو بایتکانال رسمی کلوب

cloob.com/banaee.ir

استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

DESIGNED BY ICTDREAM