Logo

آغاز کار کمیسیون تلفیق از 21 اسفند

شنبه , 14 اسفند 1389 , 00:00
1_11.jpgعضو کمیسیون تلفیق با اشاره به نهایی شدن پیشنهادهای نمایندگان در مورد بودجه 90 گفت: کمیسیون‌های تخصصی هم دو هفته وقت داشتند تا پیشنهادهای خود را ارائه دهند که هنوز چند روز از این وقت باقی است و بعد از پایان آن پیشنهادها چاپ و توزیع می‌شوند تا کمیسیون تلفیق کار خود را بر روی بودجه 90 به طور رسمی از روز شنبه 21 اسفند89 آغاز کند.

به گزارش خانه ملت، "علی بنایی" از برگزاری نشستی در صبح روز یکشنبه (15 اسفند) برای بررسی آیین‌نامه کمیسیون تلفیق جهت بررسی بودجه 90 خبر داد و گفت: این نشست برای کمک به انضباط بررسی لایحه بودجه 90 رأس ساعت 6 صبح در محل کمیسیون تلفیق برگزار می‌شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان این که کمیسیون تلفیق بررسی رسمی بودجه 90 را از شنبه هفته آینده ( 21 اسفند) آغاز می‌کند، گفت: مهلت 10 روزه نمایندگان برای ارائه پیشنهادها در مورد بودجه 90 امروز تمام شده و از مهلت کمیسیون‌ها برای ارئه پیشنهادها و اصلاحات پنج روز باقی مانده است که با این حساب کمیسیون تلفیق نمی‌تواند کار خود را زودتر از روز شنبه هفته آینده شروع کند.

وی همچنین افزود: مجلس با تمام نیروی خود لایحه بودجه 90 را بررسی می‌کند، اما با وجود این که تمام مرخصی نمایندگان لغو شده و سایر برنامه‌های مجلس هم تعطیل شده است، تأخیر 75 روزه دولت در ارائه لایحه موجب شده تا امیدی به پایان بررسی بودجه 90 در سال 89 وجود نداشته باشد.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات با بیان این که کمیسیون تلفیق برای بررسی بودجه دست کم به دو هفته زمان نیاز دارد، اظهار کرد: اگر این کمیسیون کار خود را از شنبه هفته آینده با نشست‌های سه نوبت در روز هم آغاز کند، نمی‌تواند گزارش بودجه را برای ارائه به صحن علنی پیش از پایان سال آماده کند.

بر اساس ماده 216 آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، دولت موظف است لایحه بودجه سالیانه را حداکثر تا 15 آذر هر سال به مجلس تقدیم کند. لایحه بودجه 90 امسال با  75 روزتاخیر در روز اول اسفند به مجلس ارائه شد تا مجلس شورای اسلامی برای بررسی مهمترین برنامه مالی کشور کمتر از یک ماه وقت داشته باشد.

                                                                                                                                                            تابناک (لینک اصلی)
                                                                                                                                                           شنبه 14 اسفند 1389

استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.