پایگاه اطلاع رسانی حجة الاسلام و المسلمین دکتر علی بنایی

Switch to desktop Register Login

موسسه طلوع مهر در راستای وحدت و پیوند حوزه و دانشگاه حرکت می کند

http://www.tolouemehr.ac.ir/images/phocagallery/Conferencees/15/26-9-94%205.jpgعضو هیئت موسس موسسه آموزش عالی طلوع مهر گفت: در راستای وحدت و پیوند حوزه و دانشگاه حرکت می کند.

حجت الاسلام والمسلیمن دکتر علی بنایی در مراسم گرامیداشت وحدت حوزه و دانشگاه که موسسه آموزش عالی طلوع مهر برگزار شد با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) از بدو شروع فعالیت های انقلابی خود به ارتباط مستمر حوزه و دانشگاه اعتقاد داشت، افزود: وحدت حوزه و دانشگاه یکی از آرزوهای دیرین انقلاب اسلامی ایران بوده و در حقیقت یکی از عواملی که موجب پیروزی انقلاب اسلامی شد پیوند حوزه و دانشگاه بود.

 دکتر بنایی تصریح کرد: کسانی که در آن برهه زمانی به جهت برقراری ارتباط موثر با دانشجویان از حوزه به دانشگاه رفتند خوش درخشیدند و وظایف خود را به نحو احسن در دانشگاه ها به انجام رساندند.

عضو هیئت موسس طلوع مهر با بیان اینکه پس از انقلاب هم ادامه این پیوند موجب مقابله نظام اسلامی در برابر استکبار جهانی شد است ابراز داشت: در هر سالی که این مراسم گرامی داشته می شود باید بدانیم کجای مسیر هستیم و نقشه راه را تدوین کنیم تا از آنچه از شهدا و گذشتگان به عنوان امانت به ما سپرده شده را به صاحبان آن برگردانیم.

وی ادامه داد: برگزاری مراسم وحدت حوزه دانشگاه امر پسندیده ای است اما نباید تنها به همین بسنده کنیم زیرا  این موضوع به کیان انقلاب اسلامی بستگی دارد و امری راهبردی و ضروری است که باید مورد مواظبت قرار گیرد.

حجت الاسلام بنایی تمرکز دشمن روی مراکز علمی و دانشگاهی را مورد توجه قرار داد و گفت: از موانعی که موجب ناهماهنگی میان حوزه و دانشگاه است می بایست پرهیز شود زیرا آینده تشیع نیز به عنوان یک اصل راهبردی انقلاب ارتباط مهمی با این وحدت دارد.

مشاورپارلمانی رئیس قوه قضاییه ادامه داد: بحمداله با تلاش جوانان حوزوی و دانشگاهی ما این وحدت مهم کم رنگ نخواهد شد و روز به روز بر اعتبار  حقیقی آن افزوده می گردد.

حجت الاسلام دکتر بنایی در ادامه فعالیت های علمی و پژوهشی موسسه طلوع مهر را مورد بررسی قرار داد و اظهار داشت: موسسه طلوع مهر نیز باهدف پیوند حوزه و دانشگاه تأسیس شده است و  فعالیت های علمی و پژوهشی با استفاده از اساتید برجسته و مجرب حوزه و دانشگاه در دستور کار این موسسه قرار دارد.

وی گفت: مفتخریم که در موسسه طلوع مهر از بهترین اساتید استان قم در زمینه علوم انسانی دعوت نموده ایم زیر ارتباط علمی و معنوی اساتید با دانشجویان در روحیات و سرنوشت دانشجویان اثر گذار است.

دکتر بنایی با اشاره به اینکه اگر طلاب و دانشجویان خوب درس بخوانند یکی از دغدغه های امام راحل  و مقام معظم رهبری را بر طرف  نموده اند گفت: به علت ظرفیت بالایی که شهر قم حوزه علمیه دارد، دانشگاه های استان قم باید در زمینه نشر علوم و امور پژوهشی از سایر مراکز ویژه تر باشند.

استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

Top Desktop version