جمعه, 31 فروردين 1403

cloop

telegram

aparat instagram

A+ A A-

فعالیت های پژوهشی قم در دنیای علم بی سابقه است

jahd daneshgahiحوزه/ معاون سیاسی امنیتی استاندار قم گفت: کارهایی در حوزه های پژوهشی در قم انجام می شود که در دنیای علم بی سابقه است، به همین جهت باید این کارها عرضه شود و دنیا باید با ظرفیت های این استان آشنا شود.

 

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین علی بنایی، ظهر امروز در مراسم افتتاح ساختمان جدید مرکزستادی جهاد دانشگاهی استان قم گفت: هرچه نهادهای علمی، حوزوی و دانشگاهی در قم که مهد علم و پژوهش است پیشرفت می کنند، موجبات رشد و تعالی همه جانبه استان فراهم خواهد شد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم با اشاره به اهمیت ایجاد کارگروه تخصصی بررسی نقش قم در پژوهش های جهانی افزود: باید این کارگروه ایجاد شود تا نقش این شهر مقدس و تاثیرگذاری آن در حوزه تولید علم در جهان مشخص شود؛ کارهایی در حوزه های پژوهشی در قم انجام می شود که در دنیای علم بی سابقه است؛ به همین جهت باید این کارها عرضه شود و دنیا باید با ظرفیت های این استان آشنا شوند.

وی خاطرنشان کرد: امید داریم که قم به مرکز تولید علم در کشور تبدیل شود و انتظار ما این است که قم از نظر علمی باید همپای تهران از نظر علمی سرآمد و پیش گام باشد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم در ادامه با ذکر این مطلب که عوامل سخت افزاری عوامل کمک رسان و بستر ساز فعالیت های علمی کلان هستند، گفت: هر مجموعه ای به واسطه کار علمی و همتی که در آن می شود، رتبه و ارزش می یابد و ارزش سازمان ها و مراکز به ساختمان های آنها نیست، بلکه به کاری است که در آن اماکن انجام می پذیرد.

وی با اشاره به حدیثی از امیرالمومنین علی(ع) در خصوص اهمیت همت، نیت و تلاش، تصریح کرد: همانگونه که مولای متقیان(ع) فرمودند، نرخ و قیمت هر کسی به اندازه همت و نیت اوست؛ زیرا یکی از عوامل دخیل در این حوزه همت است که باعث رشد انسان ها و مجموعه ها و جوامع می شود، برنده واقعی کسانی هستند که به وضع موجود بسنده نکرده و همیشه در فکر رشد و تعالی باشند.

وی  بیان کرد: باید باور داشته باشیم که تمام تلاش ما در جریان تحقق وعده بزرگ ائمه اطهار(ص) در خصوص مبدل شدن قم به قطب بزرگ تولید و نشر علوم به خصوص علوم دینی به سراسر جهان است و این هدف مقدس باعث خیر و برکت برای اینگونه فعالیت هاست.

خبرگزاری حوزه (لینک اصلی)
سه شنبه 26 اسفند 1393

اضافه کردن نظر


اوقات شرعی


    
  اذان صبح
  طلوع خورشید
  اذان ظهر
  غروب خورشید
  اذان مغرب
اوقات به افق :    

 aparat.png - 5.56 کیلو بایتکانال رسمی آپارات

aparat.com/banaee_ir

telegram.png - 11.95 کیلو بایتکانال رسمی تلگرام

telegram.me/banaee_ir

instagram.png - 61.01 کیلو بایتصفحه رسمی اینستاگرام

instagram.com/banaee.ir

cloop.png - 91.16 کیلو بایتکانال رسمی کلوب

cloob.com/banaee.ir

استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

DESIGNED BY ICTDREAM