Logo

قم باید در آموزش عالی کشور سهم ویژه‌ای داشته باشد

جمعه , 30 دی 1390 , 11:52

002قم - خبرگزاری مهر:‌ معاون سیاسی امنیتی استاندار قم با بیان اینکه باید حق قم در تعداد دانشجو احیا شود، تأکید کرد: قم باید در آموزش عالی کشور سهم ویژه‌ای داشته باشد.

 به گزارش خبرنگار مهر،‌ حجت الاسلام دکتر علی بنایی شامگاه شنبه در نشستی مشترک با رئیس، معاونان و مدیران دانشگاه قم بیان کرد: دانشگاه قم باید به منظور رفع مشکلات مالی، دریافت تسهیلات و اعزام کارشناس با وزارتخانه‌ها و ارگان‌ها همکاری مناسبی داشته باشد.

وی گفت: دانشگاه قم می‌تواند در طرح های استانی چون آینده پژوهی همیاری داشته باشد و اگر این آینده پژوهی به خوبی رابطه علم با کلیه مسائل چون صنعت را بررسی کند شاهد شکوفایی استان در آینده خواهیم بود.

معاون استاندار قم گفت: قم باید در آموزش عالی کشور سهم ویژه‌ای داشته باشد و این در حالی است که در ایجاد کرسی دانشجو در دانشگاه‌های دولتی عقب مانده‌ایم.

دکتر بنایی عنوان کر د: بسیاری از شهرها در ایجاد کرسی‌های دانشجو جلوتر از قم هستند و باید حق قم در این زمینه احیا شود.

وی گفت:‌ امسال برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام دانشگاه قم مشکل وجود دارد که از طریق دولت و همکاری مجلس و تعامل با آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه که از اعضای هیئت امنای دانشگاه است اقدام مثبتی انجام خواهد شد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم بیان کرد: همکاری دانشگاه قم در اجرای طرح‌های پژوهشی، تامین خوابگاه برای سال تحصیلی آینده، اخذ مجوز برخی رشته‌های جدید و سازگار با فضای شهر قم و پذیرش دانشجوی بومی از نتایج نشست مشترک با مسئولان دانشگاه قم است.

خبرگزاری مهر (لینک اصلی)
خبرگزاری فارس لینک اصلی)
خبرگزاری ایرنا (لینک اصلی)
یکشنبه 11 اسفند 1392

استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.