Logo

امکانات مسجد جمکران جوابگویی سیل عاشقان حضرت مهدی (ع) نیست

سه شنبه , 29 شهریور 1390 , 08:52

http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQOQIwiYaWo60QvRjc7TgfkKa17b4nxMLJmg8ag4sNxkeeXWZTX

نماینده مردم قم در مجلس ، گفت: امکانات مسجد مقدس جمکران جوابگویی سیل عاشقان حضرت مهدی (ع) نیست از این رو زیر ساخت های این مسجد باید هرچه سریعتر توسعه یابد.

حجت الاسلام والمسلمین علی بنایی در رابطه با امکانات و فضای اسکان زائران مسجد مقدس جمکران اظهار داشت: به علت کمبود امکانات این مسجد مقدس هر ساله در برگزاری مراسم نیمه شعبان واعیاد ومناسبت های مذهبی در این مسجد با مشکل هایی روبه رو هستیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ، تصریح کرد: درطی سفر مقام معظم رهبری در سال ۸۹ به شهر مقدس قم قرار شد که ۵۰ میلیارد تومان در طی پنج سال برای افزایش امکانات مسجد مقدس جمکران در نظرگرفته شود.

وی ادامه داد: با اختصاص این اعتبار به مسجد مقدس جمکران می توانیم بسیاری از مشکل های مسجد جمکران را به نحو مطلوبی برطرف کنیم .

عضو کمیسیون برنامه وبودجه ومحاسبات مجلس ، اظهار امیدواری کرد : دولت می تواند با یک برنامه ریزی کار آمد واصولی مسجد جمکران را توسعه دهد وامکانات رفاهی این مسجد مقدس را افزایش دهد.

مسجد مقدس جمکران، در بخش شرقی شهرستان مذهبی قم قرار دارد ، بنای این مسجد به دستور حضرت ولی عصر(عج) به حسن بن مثله جمکرانی در روز سه شنبه هفدهم ماه رمضان سال ۳۷۳ یا ۳۹۳ ق، با تشریفاتی خاص و برای هدفی بزرگ در این زمین مقدس انجام گرفته و بیش از هزار سال از آن تاریخ می گذرد، به طور طبیعی و بر اساس شواهد تاریخی، ساختمان مسجد بارها تعمیر و بازسازی شده تا به صورت فعلی درآمده است.

 

استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.