جمعه, 28 ارديبهشت 1403

cloop

telegram

aparat instagram

A+ A A-

حوزه/ دبیر کل مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم گفت: حق نبود آقای امجد «انصاف» را زیر پا بگذارد و نسبت به سفره‌ی انقلاب اسلامی چنین پشت پا بزند و زحمات امام و انقلاب و مقام معظم رهبری را اینطور نادیده بگیرد و از مدار انصاف خارج شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه  اولین جلسه از ششمین دوره کرسی های آزاد اندیشی با عنوان «اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی» به همت مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم و موسسه آموزش عالی طلوع مهر به صورت مجازی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین بنایی در ابتدای این جلسه با تبریک ایام میلاد حضرت زینب کبری(س) و با اشاره به اینکه مدتی این مثنوی تأخیر شد، گفت: دوره جدید جلسات ما به دلیل شرایط کرونایی و لزوم حفظ پروتکل‌های بهداشتی مقداری تأخیر شد و امشب اولین جلسه با موضوع «اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی» توسط جناب آقای دکتر مهاجرنیا بحث آغاز می‌شود و امیدواریم این مباحثی همچون موضوعات با اهمیت دوره های گذشته ومورد های مورد گفتگو و اندیشه ها و مطالبی که عرضه‌ می‌شود بتواند به تبیین اهداف انقلاب اسلامی و جامعه‌ی اسلامی کمک کند و مردم انقلابی و فهیم ایران در همه سطوح بتوانند از آن بهره بگیرند.

وی افزود: در دوهفته گذشته ما متاسفانه خبر ارتحال مرحوم آیت الله حاج شیخ محمد یزدی رئیس محترم جامعه مدرسین حوزه‌ی علمیه‌ی قم را داشتیم که رحلت ایشان را تسلیت می گوییم، این عالم وارسته ازشاگردان امام خمینی (قدس سره) واز یاران نهضت اسلامی بود، سال ها با تحمل رنج تبعید به مبارزه بارژیم ستم شاهی پرداخت و پس از پیروزی انقلاب اسلامی، باحضور در جایگاه های مختلف، نقش ایفا نمود وهمواره مشاوری امین برای امام راحل ومقام معظم رهبری (مدظله) بود. خدا ایشان را رحمت کند و مجمع بیانیه و پیام تسلیت صادر کرد و در جاهای مختلف نسبت به ارتحال این فقیه ابراز تأسف شد و ان‌شاءالله خداوند ایشان را با اولیای اسلام محشور بگرداند.

حجت الاسلام والمسلمین بنایی سپس گفت: بحث بعدی انتخاب آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری به ریاست جامعه‌ی مدرسین حوزه علمیه قم بود که واقعاً بایستی به جامعه محترم مدرسین حوزه تبریک گفت. شخصیت آیت الله حسینی بوشهری یک شخصیت علمی و گرانقدری است که توانسته است در طی سالیان طولانی در قم و در حوزه‌ی علمیه‌ی قم محل رجوع و مراجعه مردم باشند وکرسی تدریس طولانی داشته باشند و در سِمَت امام جمعه پاسخگوی مشکلات فرهنگی واجابت در خواست های مردمی باشند و در نهادهای مختلف حوزوی نقش داشتند و بحمدالله در تمام این دوران از پشتوانه اعتماد مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید و عموم حوزویان و مدرسین محترم بهره‌مند بوده اند و این خودش یک سرمایه‌ی بسیار مهم بشمار می آید که توانسته است با یک شخصیت کاملاً حوزوی نسبت به مسائل مواجهه داشته باشند و اهالی انقلابی وفهیم شهر مقدس قم دیدگاه‌های مثبت ایشان را در زمینه های گوناگون در خاطره خود نگه خواهند داشت.

وی افزود: امیدواریم در دوره تصدی ایشان، شاهد تلاش های موفقیت آمیز جامعه‌ی محترم مدرسین در زمینه ارتقا منزلت اجتماعی جامعه باشیم و با تعامل با گروه‌های مختلف اجتماعی و ورود در مسائل کشوری واستان کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه( س) در رفع تنگناهای موجود در قم مساعدت ویژه داشته باشند. زیرا قم و حوزه‌ی علمیه‌ی قم که هیچ گاه قابل تفکیک از یکدیگر نیستند، با مشکلات متعدی در زمینه های مختلف دست وپنجه نرم می کنند که بایستی همگان نسبت به رفع آن‌ها اهتمام جدی ومسئولانه داشته باشیم و پاسخگو باشیم ان‌شاءالله در سایه یک تعامل مثبت و سازنده‌ وبرنامه ریزی هدفمند از سوی مدیران استانی جهت بهره گیری از ظرفیت عظیم حوزه علمیه و مراجع معظم (حفظهم الله) شاهد رشد وشکوفایی قم باشیم. ما به نوبه خوداین انتخاب را خدمت ایشان و حضرات آیت الله سید احمد خاتمی و آیت الله کعبی تبریک عرض می کنیم وموفقیت های روز افزون این عزیزان را از در گاه الهی مسئلت داریم.

رئیس موسسه آموزش عالی طلوع مهر در ادامه با اشاره به مطالب آقای امجد که از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی منتشر شده است، گفت: واقعیت امر این است که حق نبود آقای امجد «انصاف» را زیر پا بگذارد و نسبت به سفره‌ی انقلاب چنین پشت پا بزند و زحمات امام و انقلاب و مقام معظم رهبری را اینطور نادیده بگیرد و از مدار انصاف خارج شود.
وی ادامه داد: یکی از مشکلات حال حاضر ما در کشور همین نبود انصاف در بسیاری از حوزه ها است. ما اعتقاد داریم که باید خط انصاف واعتدال در کشور احیا شود وافراط وتفریط از هر سو که باشد همچون دو لبه قیچی ریشه های انقلاب را هدف می گیرد. اگر آقای امجد وامثال ایشان فقط اندکی انصاف بخرج می دادند این گونه نظام ودستاوردهای آن را زیر سوال نمی برد وندای وامظلوما سر نمی داد که اگر ایشان قاعده انصاف را رعایت می کرد ما هیچ وقت شاهد چنین ناهنجاری هایی از سوی ایشان نمی بودیم . یعنی حق این است که ما بایستی همیشه جانب اعتدال و انصاف را رعایت کنیم و نسبت به انقلاب اسلامی که دستاورد عظیم امام راحل وخون شهیدان گلگون کفن است و الان در اقصی نقاط جهان در حال پژواک است و علاقه مندان ومتعهدین به ا سلام وتشیع در اقصی نقاط عالم نسبت به ایستادگی ومقاومت مردم انقلابی ایران توجه وحساسیت دارند، نباید به دست خودمان اهداف انقلاب و آرمان‌های انقلاب اسلامی زیر سؤال ببریم.

رئیس موسسه آموزش عالی طلوع مهر افزود: آقای امجد که خودش شاهد چهل سال کینه توزی وتحریم وجنگ تحمیلی هشت ساله و…. آمریکا واسرائیل وعربستان و… بوده‌است بایدپاسخ دهد با چه انگیزه ای نظام وانقلاب وامام راحل ومقام معظم رهبری را مورد هجوم قرار می دهد.
وی با اشاره به لزوم برگزاری کرسی های آزاد اندیشی گفت: معمولا مباحث کرسی های آزاد اندیشی تک جلسه ای است و در یک جلسه بحث ارائه می شود ولی این ابتکار جدیدی است که توسط موسسه آموزش عالی طلوع مهر به اجرا در آمده است که این کرسی ها را دوره ای و در چندین جلسه برگزار می کند تا بحث به سرانجام برسد و نتیجه گیری شود.

حجت الاسلام والمسلمین بنایی گفت: گرچه به خاطر شرایط کرونایی و رعایت پروتکل های بهداشتی این برنامه از طریق اینستاگرام پخش می‌شود و سپس بازتاب خبری پیدا می‌کند ولی این جلسات در دوره‌ی جدید هم به سبک قبل خواهد بود، یعنی مباحث را جناب آقای دکتر مهاجرنیا از طریق پاورپوینت و دقیقاً فصل بندی شده ارائه می‌کنند و ان‌شالله با پخش خبری این مباحث، کسانی که علاقه‌مند به پیگیری این جلسات هستند مباحث مطرح شده برایشان مفید و موثر واقع بشود

وی افزود: امیدواریم دوستان ما را از راهنمایی‌ها ونقد ها، انتقادات و نکات مثبت و سازنده که می‌تواند برای ما در طی راه مفید باشد محروم نفرمایند ودیدگاهای خود را از ما دریغ نکنند و ما را راهنمایی نمایند. و ما هم از همه‌ی دوستان استفاده می‌کنیم و انشالله که بتوانیم باعث خوشنودی و جلب نظر حضرت امام زمان (عج) که ولی نعمت حقیقی ما هستند بشویم .
وی در پایان گفت: ان‌شاءالله با قصد اخلاص و با قصد اینکه برای تبیین وتحکیم اهداف انقلاب اسلامی ایران هرکسی هر تلاشی می‌تواند انجام بدهد، در مقام روشنگری و روشن نگه داشتن مشعل انقلاب اسلامی سهیم باشیم و ماهم ذیل این برنامه سهم مثبتی داشته باشیم. از خداوند متعال توفیق دوستان ودست اندر کاران مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم وموسسه آموزش عالی طلوع مهر را مسئلت دارم وامید دارم این مجموعه بتواند در این زمینه واقعاً رسالت واقعی خودش را بانجام برساند.

گفتنی است: تا کنون پنج دوره از کرسی های آزاد اندیشی با موضوعات: «اخلاق سیاسی»، «آسیب شناسی جریان اصولگرایی» ، «راهبردهای انقلاب اسلامی در دهه پنجم»، «در آمدی بر فقه تحزب در نظام اسلامی»، «تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی»، و چند نشست تخصصی و کرسی علمی ترویجی توسط مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم و دانشگاه طلوع مهر برگزار شده و مباحث آن بصورت کتاب منتشر و در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است.

حجت الاسلام دکتر بنایی: با اشاره به اینکه نباید خون شهید را با خواسته های جناحی و دیدگاه های تنگ نظرانه پایمال کنیم، گفت: در این شرایط، دشمن بسیاری از مطالب نادرست را در سایت ها پراکنده کرده است و برخی هم این مطالب را بدون توجه بازنشر می کنند ولی حق آن است که همه باید به استراتژی مقام معظم رهبری توجه داشته باشیم و هم زمان دو راهبرد تبیین و رصدگرایانه دشمنان را دنبال کنیم.
 
یادمان دانشمند شهید محسن فخری زاده با عنوان “فخر قم، فخر ایران” در قم به همت مجمع فضلا و مدرسین قمی حوزه علمیه قم ، مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم و موسسه آموزش عالی طلوع مهر برگزار شد.
در ابتدای این نشست که به شکل مجازی برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین بنایی ضمن تسلیت شهادت این دانشمند بزرگ خدمت مقام معظم رهبری و ملت شریف ایران، با اشاره به آیه: «مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا»، گفت: مومنین در طول تاریخ در انتظار شهادت هستند، مومنینی که در راه انجام وظایف الهی با یکدیگر هم پیمان می شوند و شهید فخری زاده از جمله همان مومنین است که جمعه گذشته همای سعادت الهی روی شانه اش نشست و وعده الهی در خصوص ایشان محقق شد.
دکتر بنایی افزود: با توجه به احادیث انمه طاهرین ع وخطبه حضرت امیرالمومنین (ع) جهاد درراه خدا راهی است به سوی بهشت که خداوند آن را برای بندگان خاصش در نطر گرفته است وشهید ما برگزیده الهی در این ضیافت جاودانه است.
 
وی در ادامه گفت: شهید فخری زاده، فخر قم و فخرایران بود و امروز همه ایران وهمه دوستداران اسلام وانقلاب اسلامی در اقصی نقاط عالم برای از دست دادن این دانشمند بزرگ حسرت می خورند وهمه ما باید از زندگی و همت و فداکاری و بصیرت ایشان نسبت به مسایل مهم وحیاتی کشور درس بگیریم.
 
وی اظهارکرد: متاسفانه ما شخصیت علمی و موثر در تولید قدرت ملی وعلمی کشور را از دست دادیم. شخصیتی که می توانست در آفاق فراملی برای ما قدرت آفرینی کند و با شهادت ایشان ثلمۀ بزرگی به کشور و جامعه علمی کشورمان وارد شد.
بنایی افزود: دشمن برای زدن شهید فخری زاده سالها صبر و انتطارکشید که این شهید را ترور کند و ما امروز برای انتقام خون شهید باید کاری انجام دهیم که بالاترین ثمره را داشته باشد.
رئیس دانشگاه طلوع مهر در ادامه افزود: ترورشهید فخری زاده نشان داد آنچه دشمن را به هراس می افکند علم وپژوهش است و کسانی در تیررس دشمن قرار می گیرند که از بصیرت بالا وتقوای الهی و توانمند در فتح قله های علمی واخلاقی باشند. پس به هوش باشیم ونقشه های روانی دشمن برای ايجاد روحیه ضعف وناامیدی وایجاد تفرقه در بین نیروهای انقلاب وناکارآمد نشان دادن حافطان امنیت کشور را نقش برآب سازیم وراه شهید را با بداخلاقی های جناحی مخدوش نسازیم وسرمایه عظیمی که از خون شهید فراهم آمده است مفت و مجانی از کف ندهیم.
وی در پایان افزود: باردیگر فقدان این دانشمند متواضع وخدوم واخلاق مدار و ولایی رابه خانواده محترم شهید وهمه اهالی شهر دارالایمان قم تسلیت عرض می کنم.

در ادامه این نشست حجت الاسلام والمسلمین مهاجرنیا به ارایه نظریه مرصادی در تقابل با دشمنان پرداخت.

*حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی: احزاب به صورت عمقی بازنگری شوند
*حجت الاسلام والمسلمین بنایی: این قم است که می تواند مسائل اصلی نظام را شناسایی کند و راه حل ارائه دهد

*حجت الاسلام والمسلمین مهاجرنیا: باید دانش تهادها را خودمان تولید کنیم

به گزارش روابط عمومی موسسه آموزش عالی طلوع مهر، آیین رونمایی از کتاب درآمدی بر فقه تحزب در نظام اسلامی با حضور حجت الاسلام پور محمدی دبیرعالی جامعه روحانیت مبارز، حجت الاسلام علی بنایی رئیس موسسه آموزش عالی طلوع مهر و حجت الاسلام محسن مهاجرنیا نویسنده این اثر در دنیای کتاب رونمایی شد.
محمودی مدیر پژوهش موسسه آموزش عالی طلوع مهر با اشاره به اینکه رویکرد موسسه آموزشی طلوع مهر، آموزش محور و پژوهش محور است، اظهار کرد: توجه به تمدن سازی در این موسسه آموزشی بیش از پیش مورد توجه است و موضوعات مهم سیاسی، اجتماعی و فرهنگی را برای پژوهش در دستور کار دارد.
وی افزود: اهتمام ویژه برپژوهش و اندیشمندان کشور بخشی از یک منظومه ای است که با توجه به یک سیاست مبنایی در دستور کار قرار گرفته است.
مدیر پژوهش موسسه آموزش عالی طلوع مهر اضافه کرد: بیش از ۲۰ نشست آزاد اندیشی برگزار شده است که با توجه به استقبال خوبی که صورت گرفت این کتاب تدوین شد و در دسترس علاقمندان قرار گرفت.
حجت الاسلام علی بنایی رئیس موسسه آموزش عالی طلوع مهر نیز در این مراسم با تاکید براینکه تدوین کتاب با موضوع تحزب کار بسیار ارزشمندی است، عنوان کرد: حزب یکی از موضوعات مهمی است که در جلسات مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم و موسسه طلوع مهر مورد توجه قرار گرفته است و به آن پرداخته شد.
وی با تاکید براینکه توجه به احزاب و نیاز به حزب در کشور لازم است ، تصریح کرد: لازم است که حزب ها برای نظام کار کنند و تعامل جدی بین احزاب و نظام وجود داشته باشد و در این راه سختی ها را هموار نمایند و ما در مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم و موسسه طلوع مهر تلاش کردیم تا بتوانیم یک الگو و نمونه حزب اسلامی ارائه دهیم .
رئیس موسسه آموزش عالی طلوع مهر بیان کرد: برخی احزاب نه تنها کاری در پیشبرد اهداف نظام انجام نمی دهند بلکه مانع از رشد کشور می شوند و تفرقه ایجاد می کنند.
وی با عنوان اینکه در کتاب درآمدی بر فقه تحزب در نظام اسلامی از فقه تحزب به عنوان بحث محوری بهره برده شده است، تصریح کرد: رونمایی از این کتاب و ورود آن به بازار کتاب می تواند تاثیر بسزایی در مباحث مربوط به فقه تحزب و حزب اسلامی داشته باشد و نویسنده توانسته است با فکر صحیح و منظومه وار این موضوع را ارائه کند.
دبیرکل مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم با اشاره به اینکه قم باید محل اینگونه مباحث باشد، افزود : این قم است که می تواند مسائل اصلی نظام را شناسایی کند و بعد بصورت کاربردی حل کند و ریشه معضلات را بصورت صحیح و اصول منطقی و فلسفی شناسایی و راه حل ارادئه دهد.
بنایی با اشاره به برخی مشکلات کشور، گفت: یکی از راه های حل مشکلات و معضلات کشور تشکیل احزاب قوی و نیرومند است تا بتوانند با برنامه ریزی درست مسیر ها را هموار کنند.
حجت الاسلام محسن مهاجرنیا نویسنده کتاب درآمدی بر فقه تحزب در نظام اسلامی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی به سرعت رخ داد و نتوانستیم بسیاری از نهادهایی را که پذیرفتیم به دانش آن دست یابیم، گفت: با گذشت بیش از ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران هنوز هم دانش برخی نهادها را نداریم و باید به سمتی برویم که این دانش ایجاد شود.
وی با اشاره به اینکه پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، نگاه مثبتی به حزب وجود نداشت، عنوان کرد: بعد از انقلاب اسلامی مقوله حزب به خوبی پذیرفته شد و این مسئله یک ساز و کار عقلانی بود که در درون نظام سیاسی دولت شکل گرفت.
نویسنده کتاب درآمدی بر فقه تحزب در نظام اسلامی با عنوان اینکه از ابتدا احزاب پیرو عمل و تجربه دیگران بودند، تصریح کرد: با اینکه قرار بود خودمان دانش آن را تولید کنیم اما همچنان این اتفاق نیفتاده و پس از گذشت ۴۰ سال عملا این کار را انجام ندادیم.
مهاجرنیا با عنوان اینکه ایران اسلامی در حال حاضر دارای حدود ۲۰۰ حزب است، گفت: پس از ترکیه در طول ۴۰ سال گذشته از کشورهایی بودیم که احزاب فراوانی در آن فعالیت دارند.
وی خاطرنشان کرد: درآمدی بر فقه تحزب در نظام اسلامی یک کار ابتدایی است که اساتید باید روی این موضوع کارکنند.
احزاب به صورت عمقی بازنگری شوند
دبیرعالی جامعه روحانیت مبارز گفت: در حال حاضر بیش از ۱۰۰ حزب داریم که باید بازنگری عمیقی روی آن شکل بگیرد و در این راستا لازم است که قدردان اندیشه و تولید باشیم.
حجت الاسلام مصطفی پور محمدی در آیین رونمایی از کتاب درآمدی بر فقه تحزب در نظام اسلامی ضمن آرزوی توفیق و رونق بازار کتاب اظهار کرد: با توجه به اینکه کتاب درآمدی بر فقه تحزب در نظام اسلامی با پژوهش علمی و کاربردی به تالیف رسیده است کار بسیار ارزشمندی به شمار می رود و قابل تقدیر است.
وی با بیان اینکه نظام اسلامی براساس رای مردم شکل گرفته است، عنوان کرد: در نخستین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران در حالی که با درگیری های مختلف مواجه بودیم احزاب مختلفی فعالیت داشتند و در همان زمان پنج انتخابات در کشور برگزار شد که رکورد مردمی ترین نظام دنیا به ثبت رسید.
دبیرعالی جامعه روحانیت مبارز با عنوان اینکه اقدام امام راحل در برگزاری پنج انتخابات در نخستین سال پیروزی انقلاب اسلامی ناشی از یک اراده و دکترین مجرب بود، تصریح کرد: این کار بسیار بزرگ است و نمی توانیم از عظمت این کار سخن بگوییم.

وی با عنوان اینکه حزب جمهوری اسلامی در نخستین روزهای انقلاب شکل گرفت، عنوان کرد: در حال حاضر بیش از ۱۰۰ حزب داریم که باید بازنگری عمیقی روی آن شکل بگیرد و در این راستا لازم است که قدردان اندیشه و تولید باشیم.

دبیرکل مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم: برخی افراد بجای پاسخگو بودن مدعی شده اند
حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی بنایی در ابتدای اولین جلسه از دور جدید سلسله کرسی های آزاداندیشی مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم که با موضوع «جریان شناسی سیاسی در قرآن» برگزار شد با اشاره به دونامه ای که اخیراً منشتر شده گفت: برخی افراد بجای پاسخگو بودن مدعی شده اند.
دبیرکل مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم گفت: در هفته گذشته دو نامه با دو مضمون از دو خاستگاه متفاوت در فضای کشور انتشار یافت: یکی نامه روسای کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی و دیگری نامه آقای موسوی خوئینی‌ها. کسانی که با طرز تفکر و خلقیّات و روحیات آقای خوئینی‌ها آشنایند از شگردهای ایشان تعجب نکردند و برایشان مسبوق به سابقه است. نامه و سابقه‌ای که مشحون از خودبرتر‌بینی وحس رقابت های منفی با دوستان قدیمی‌ و ناکامی‌هایش است.
وی افزود: آقای خوئینی‌ها خوب است اولاً خاطرات خود را از دوران زندان سال ۵۴ و اعترافاتش را در پرونده وحید افراخته و انشعاب ایدئولوژیک منافقین به یاد آورد و ثانیاً از مرکز اسناد بخواهد که عین اعترافات و تک‌نویسی‌هایش را منتشر کند تا عیار انقلابی بودن وانقلابی ماندن عیان شود.
حجت الاسلام بنایی در ادامه گفت: مهم‌ترین نکته در نامه آقای خوئینی‌ها انفعال و وادادگی کامل است. تقدیرگرایی ایشان یا به تعبیر دیگر جبرگرایی و اشعری‌گری یعنی پایان خط انقلابی‌گری و دور شدن از مرام و مسلک عدلیه.
این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی افزود: آقای خوئینی‌ها بنا به مصاحبه خودش پنهان و دور از چشم امام (ره) تسخیر لانه جاسوسی را سازمان داد و حالا مدعی شده است که چرا کشور گرفتار تحریم و کینه‌توزی‌ها قرار دارد. آن روز بالا رفتن از دیوار سفارت آمریکا را از امام راحل پنهان کردند و امروز نتایج و پیامدهای منفی حاصل از آن روز را از مقام معظم رهبری (مدظله) مطالبه می‌کنند. گروهی دیگر سی سال بعد، از دیوار سفارت انگلیس بالا رفتند و هزینه‌های بارشده بر آن را از جیب نظام پرداختند و گروه سومی چند سال بعد از دیوار سفارت عربستان بالا رفتند و هزینه‌هایش را پای نظام و خون شهید آیت‌الله نمر محاسبه کردند.
حجت الاسلام بنایی در ادامه گفت: این جریان‌ها و حوادث ریشه اصلی‌اش خودخواهی و شهرت‌طلبی و عاقبت‌اندیش نبودن طراحان آنهاست. والا چگونه ممکن است کسی نظام و ولایت فقیه را قبول داشته باشد و خوسرانه کاری انجام بدهد که هزینه‌اش را ولایت فقیه بپردازد.
وی افزود: برای رفتارشناسی آقای خوئینی‌ها گویاترین جمله، تعبیر امیرالمومنین علی(ع) است که در واقعه جنگ جمل و جنگ‌افروزی طلحه و زبیر فرمود:«إِنَّهُمْ لَيَطْلُبُونَ حَقّاً هُمْ تَرَكُوهُ وَ دَماً هُمْ سَفَكُوهُ؛ و قطعاً آنان حقی را می‌طلبند که خود آن را واگذاردند و در پی خونی افتاده‌اند که خود آن را ریختند. پس اگر در آن کار همدست‌شان بودم، به یقین برای ایشان سهمی از آن است و اگر آن را بدون من عهده‌دار بوده‌اند پس پیامدش جز بر آنان نیست.» (نهج البلاغه، خطبه ۲۲)
او سپس گفت: در حقیقت حضرت علی (ع) می‌فرماید این جماعت که علیه عثمان شورش کردند و او را به قتل رساندند باید آن‌قدر شجاعت داشته باشند که پای کار و تصمیم خود بایستند؛ چرا فرافکنی می‌کنند؟ چرا غوغا سالاری و مظلوم‌نمایی می‌کنند؟ مرا متهم به کاری می‌کنند که نه رضایت به آن داشتم و نه زمینه‌ساز آن بودم.
حجت الاسلام والسملمین بنایی در پایان قدر مشترک این دونامه را در چهار بند به شرح ذیل برشمرد:
یک. فرار به جلو و عدم پاسخگو بودن است. آقایان در همه ابعاد تصمیم‌گیری و اجرا حضور داشته‌اند و امروز به جای پاسخگو بودن، مدعی شدن را انتخاب کرده‌اند. این رویه بدان جهت است که در کشور حزب نیست. اشخاص می‌آیند و می‌روند و بدون پرداخت هزینه از این جناح به آن جناح نقل مکان و اثاث‌کشی می‌کنند .
دو. جوهره حرف‌های روسای کمیسیون‌های مجلس با خوئینی‌ها یکی است. آبشخور آن یکسان است؛ منتهی مخاطبان تفاوت دارند والا نگاه‌ها یکی است.
سه. وقتی ما مسئولانه حرف نزنیم و به آینده کشور و انقلاب و کارآمدی نظام در بُعد داخلی و خارجی متعهد نباشیم و بخواهیم در هر صورت قهرمان باشیم، ازخود سلب مسئولیت می‌کنیم و به جای امید دادن به مردم، در صددیم از آب گل‌آلود ماهی بگیریم.
چهار. این نامه‌ها نشان داد خود بزرگ‌بینی‌ها و خود محوری‌ها و عنان کار را به احساسات و عوام فریبان سپردن موجب عزت و پایداری بیشتر مردم نخواهد شد واین با نگاه ملی ما و اولویت داشتن منافع ملی واسلام با مصالح شخصی وجناحی سازگار نیست.

حوزه/ دبیرکل مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم گفت: بیانیه گام دوم، مانند وصیت‌نامۀ حضرت امام (ره) که حاصل یک عمر معرفت و عرفان و تلاش فکری و فلسفی، ریاضت نفس و مسائل مرتبط با دوران نهضت اسلامی و سپس پیروزی انقلاب اسلامی بوده، حاصل چهل سال مدیریت عالی مقام معظم رهبری است‌.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علی بنایی در  دور جدید جلسات کرسی  های آزاداندیشی مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم  که  با موضوع «تبیین بیانیۀ گام دوم انقلاب اسلامی» در دانشگاه طلوع مهر قم آغاز شد با بیان این‌که تحلیل این بیانیه برهمۀ ما فرض است، گفت بیانیه گام دوم، مانند وصیت‌نامۀ حضرت امام (ره) که حاصل یک عمر معرفت و عرفان و تلاش فکری و فلسفی، ریاضت نفس و مسائل مرتبط با دوران نهضت اسلامی و سپس پیروزی انقلاب اسلامی بوده، حاصل چهل سال مدیریت عالی مقام معظم رهبری است‌.

وی با اشاره به موضوعات  کرسی های آزاد اندیشی مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم، افزود: روند مجمع و سابقۀ آن در این ۲۲ سال نشان می‌دهد که بیان‌گذاری این تشکیلات براساس تقوا بوده است  و همیشه روند تکاملی داشته است؛ به‌ویژه بحث‌های جناب آقای دکتر مهاجرنیا به این روند، غنا و وسعت بیش‌تری بخشیده است؛ چراکه آغاز این جلسات با بحث های آسیب شناسی  شروع شد و سپس دربارۀ راهبردهای انقلاب‌اسلامی در دهه پنجم بحث و گفتگو شد هم اکنون نیز دربارۀ بیانیۀ گام دوم مقام معظم رهبری بحث و گفتگو خواهیم کرد؛ لذا گستردگی مطالب به‌سمت مباحث ملی گرایش پیدا کرده و در این سطح، مطالب تحلیل می‌شود.

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که تشخیص وظیفه و حرکت صحیح به سمت مرکز و هدف دغدغۀ همیشگی ما است، اظهار کرد: هرچند شاید به‌لحاظ اسم و رسم، هم‌جهت قرار دادن فعالیت‌های مجمع با فرمایشات مقام معظم رهبری کار سختی نباشد، ولی حقیقت آن است که آن‌قدر کارها و وظایف متنوع وجود دارد که باز هم علی‌رغم همۀ هم‌جهتی‌ها، تشخیص اولویت‌ها نیازمند تدبیر و مطالعه است. بنابراین، صرف این‌که ما مدعی حرکت در خط امام و رهبری هستیم، کافی نیست؛ بلکه اصرار بر انجام وظیفه به‌نوبه خود، حساس و مسئله‌برانگیز است و لذا در تمام مباحث از همه عزیزان هم فکر نظرخواهی به عمل می آید.

رئیس دانشگاه طلوع مهرقم گفت: در تشخیص وظیفه، بایستی مسئله را از جوانب مختلف ارزیابی و به آن را مورد دقت قرار داد. امروز که موضوع کار تشکیلاتی در رأس ضرورت ها  شناخته می‌شود، به لوازم و اقتضائات آن نیز باید توجه کرد. هرچند آن‌چه امروز به‌عنوان کار تشکیلاتی مطرح است، یک اسم بی مسماست، با این حال، این تشکل‌ها نیازمند عقبه فکری و نظام اندیش‌مندانه هستند. این کار از تهران و جاهای دیگر ساخته نیست. این کار بایستی در قم به سرانجام برسد و به‌عنوان یک عقبه فکری به پشتیبانی تئوریک از مسائل مبتلابه نظام و ضرورت های انقلاب بپردازد.

وی با بیان این‌که آنچه که مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم در پی آن است، ارائه الگویی عملی و اجرایی از مردم‌سالاری دینی است که بر پایه مشارکت فعال سیاسی، حضور اجتماعی و پر رنگ و همه‌جانبۀ آحاد مردم در ساختار نظام اسلامی صورت می‌گیرد، افزود: آن‌چه ما در پی انجام آنیم:  حرکت  بر مدار رهبری معظم انقلاب اسلامی و امام راحل(ره)؛  کار سیاسی خداپسندانه که به عنوان یک عمل صالح و مسئولانه که در راستای تعهد ایمانی و آرمان های انقلاب اسلامی باشد ؛داشتن بصیرت سیاسی براساس الگوی رفتاری  ولایت فقیه؛ مسئولیت‌پذیری و تلاش جهادی همه‌جانبه در راه تقویت نظام اسلامی می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین  بنایی دربارۀ بیانیۀ گام دوم مقام معظم رهبری نیز اظهار کرد: اگر بخواهیم جایگاه واقعی بیانیه گام دوم انقلاب را بیان کنیم، باید بگوییم که این بیانیه، مانند وصیت‌نامۀ سیاسی-الاهی حضرت امام (ره) است. همانگونه که آن وصیت‌نامه حاصل یک عمر معرفت و عرفان و تلاش فکری و فلسفی، ریاضت نفس و مسائل مرتبط با دوران نهضت اسلامی و سپس پیروزی انقلاب اسلامی بود، این بیانیه گام دوم هم  حاصل چهل سال مدیریت عالی مقام معظم رهبری است‌. لازم است توجه داشته باشیم که ایشان در چالش‌های عظیم و بی‌مانند انقلاب اسلامی همیشه نقش مدیریتی عالی‌ای داشته اند  و به تمام مشکلات انقلاب آگاهی دارند.

وی در پایان افزود: این مباحث از منظری دیگر نیز باید تبیین شود. جامعۀ امروز بیرون ایران نیازمند چنین مباحثی است. به‌عنوان مثال، من چندی پیش نزد یکی از علمای عراق بودم و کتاب راهبردهای انقلاب‌اسلامی را به او دادم.که بسیار استقبال کرد و گفت که ما به مباحث نیاز داریم و آن را باید ترجمه کنیم؛ چراکه باعث غنای فکری ما می‌شود. این، نشان می‌دهد که اگرچه در داخل، به طرح این مسائل گاهی بی توجهی و بی مهری می‌شود ولی دنیای بیرون ما و علاقه مندان انقلاب اسلامی به‌شدت محتاج چنین مطالبی هست؛ لذا درنحوه ارائه و انتشار آن باید همت کرد و همچون یک وظیفه انقلابی به آن اهتمام بورزیم.

.روزنامه ۱۹ دی شماره ‌شنبه ۱۶ دی

نیازمند اتحاد و همدلی هستیم

علی بنایی

حوادثی که در هفته گذشته شاهد آن بودیم هر چند سخت‌تر از آن را در سالهای گذشته شاهد بوده‌ایم و حوادث روزهای گذشته در مقایسه با آن روزها خیلی خفیف‌تر است، با این حال این حوادث به نو به خود بایستی مورد تحلیل و بازکاوی قرار گیرند تا درس‌ها و آموزه‌های آن مدنظر قرار گیرد.

اکنون که قریب به چهاردهه از پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار دولت جمهوری اسلامی ایران می‌گذرد، ملت و دولت مردان ما شاهد فراز و نشیب‌های بسیار و بالطبع تجربیات بسیار گران بهایی هستند.

اگر کسی بخواهد دوران استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران را با آغاز پایه گذاری و تأسیس حکومت اسلامی در مدینه النبی(ص) مقایسه کند و یا بخواهد وجوه مشابهت آنرا با دوران خلافت امیرالمؤمنین حضرت علی ابن ابیطالب(ع) بدست آورد و یا بخواهد نگرانی‌های پیامبر(ص) و علی ابن ابیطالب(ع) را راجع به سرنوشت حکومت بعد از خودشان مطلع شود و از آن حضرات از نگرانی‌شان پرسش نماید، چه پاسخی دریافت خواهد داشت؟

در روایت آمده است که پیامبر گرامی اسلام(ص) فرمود:

انّیِ ما اخاف علی امتی الفقر و لکن اخاف علیهم سوء التدبیر؛

«من بر امتم از فقر و تنگدستی نمی‌ترسم بلکه ترس و نگرانی من از بی تدبیری آنها است».

علی علیه السلام به نقل از کتاب الحکم من کلام الامام امیرالمؤمنین علی(ع) می‌فرماید:

یستدل علی الادبار باربع: سوء التدبیر و قبح التبذیر و قلة الاعتبار و کثرة الاغترار (ج ۲، ص ۵۵۱).

در یک مقایسه کوتاه ملاحظه می فرمائید سوء تدبیر و بی تدبیری در اداره جامعه و حکومت از عوامل نگران کننده ذهن و خاطره پیامبر اکرم(ص) و امام علی(ع) نسبت به آینده حکومت بعد از خودشان می‌باشد. از سوی دیگر علی(ع) در روایت دیگری در همین می‌فرماید:

«یستدل علی ادبار الدول باربع: تضییع الاصول و التمسک بالفروع و تقدیم الاراذل و تأخیر الافاضل»؛ « دلائل ناکامی و ناکارآمدی دولت‌ها در ۴ مرحله خلاصه می‌شود:

۱ـ ضایع کردن و فراموش کردن اصول.

۲ـ حاشیه سازی و حاشیه آفرینی. (نتیجه قهری بی توجهی به اصول و سرگرم شدن به فروعات و حواشی)

۳ـ افتادن مسئولیت‌های کلیدی به دست افراد ناشایست و فرصت طلب.

۴ـ عقب ماندن و جاگذاشتن افراد کاردان و با فضیلت».

با کمی دقت در این روایات می‌توان نتیجه گرفت:

یک: سنگ زیرین حکومت حُسن تدبیر و کاردانی است که بی توجهی به این اصل حیاتی موجب می‌گردد تا حکومت از مدار تدبیر و اعتدال خارج و بجای توجه به اصول و محورهای بنیادین، حواشی پر رنگ شوند و پس ازآن نوبتِ موج سواری افراد فرصت طلبی می‌شود که در کشاکش دعواهای حیدری ـ نعمتی سوار بر مرکب مراد شده و با دست انداختن به مناصب کلیدی حکومت و اقتصاد، فرزندان شایسته انقلاب و اسلام و دلسوزان به نظام را از صحنه خارج ساخته و خود متصدی پست‌ها و مسئولیت‌ها می‌گردند.

دوم: وقتی حکمرانی براساس حُسن تدبیر به بیراهه افتاد نتیجه‌اش بی انضباطی و بی بندو باری اقتصادی و صرف بیت المال مسلمین در کارهای غیر ضروری و آفت زا است.

سوم: نتیجه دیگر این بی تدبیری، عدم استفاده و بهره مندی از تجارب ارزشمند دیگران است، بی اعتنایی به راهنمایی و مشاوره‌های دلسوزان و پند نگرفتن از دلایل ناکامی‌ها، نتیجه‌اش بی اعتمادی مردم به سیستم حکومت است.

چهارم: عذرخواهی پی در پی از مردم است، وقتی اشتباهات زیاد شدو از تکرار آنها جلوگیری نشد معذرت خواهی های بعد از آن سودی نخواهد بخشید.

راهکار خروج از مشکلات

امیرالمؤمنین(ع) می‌فرماید (شرح غرر، ج ۳، ص ۳۸۵) «حُسن التدبیر و تجنّب التبذیر من حسن السیاسه»؛ تدبیر و تصمیم نیکو و پرهیز از بی انضباطی اقتصادی نشان سیاست ورزی پسندیده است.

با این مقدمه نسبتاً طولانی از خود می‌پرسیم آیا ما واقعاً حکومت داری می‌کنیم؟ کشور داری می‌کنیم؟ آیا روش سیاسی ما با آموزه‌های علوی که مدعی آن هستیم همخوانی دارد یا خیر؟

آیا امام راحل(ره) نفرمود: حفظ نظام از اوجب واجبات است؟

آیا خلف صالح آن حضرت نفرمود: دشمنان در کمین‌اند «من نام لم ینم عنه» هر کس در فکر آرامش و استراحت باشد بداند که دشمن او بیدار است.

این حجم از پمپاژ اختلاف برای چیست؟ آیا دامن زدن به مطالبات و خواسته‌های بر حق مردم بدون آنکه توان مدیریت آن را داشته باشید موافق با دیدگاههای مقام معظم رهبری است؟ وقتی دشمن بیدار است و با کمترین تحرک مردم دشمن قسم خورده اسلام و مسلمین و انقلاب اسلامی ذوق زده می‌شود و به یاری دست آموزان سازمان‌های جاسوسی‌اش می‌شتابد عملکرد و رفتار ما جای درنگ و تأمل ندارد؟

ما چه زود میراث امام راحل(ره) و خون شهداء و رهنمودهای مقام معظم رهبری(مدظله) را به فراموشی سپردیم. اگر امام(ره) در بین ما می‌بود و نهیب می‌زد ما چگونه پاسخ می‌دادیم؟ واقعیت آن است که ما در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نیازمند بازخوانی اصول و آرمانهای انقلابی امام و رهبری هستیم. انقلابی که پژواک آن هنوز در دنیای پرهیاهوی استکبار و صهیونیسم طنین انداز است و هر روز مخاطبان جدیدی را به خود می‌خواند و خشم‌های فرو خفته قرنها و تحقیر و خود باختگی میلیونها مسلمان و غیر مسلمان مستضعف را یادآورشان می‌گردد.

حق آن است که برای رشد و تداوم و بالندگی انقلاب و حفظ کرامت‌ها و آرمانهای والای آن بایستی به اتحاد بیندیشیم و در زیر خیمه ولایت فقیه گردآییم، خودخواهی‌ها و خودپرستی‌ها و منیّت ها را کنار بگذاریم و فکر منافع مادی و جناحی و گروهی را از ذهن بیرون کنیم و راه نفوذ بدخواهان و فرصت طلبان بی‌اعتقاد به مبانی اسلام و انقلاب را با اتحاد و همدلی سدّ نمائیم و بدانیم کسانی که آتش‌بیار معرکه هستند و نقش دایه دلسوزتر از مادر را به عهده گرفته‌اند، این‌ها، فقط و فقط به فکر دنیای خویش هستند و بقیه را در غوغای جنگ‌ها و درگیری لفظی مشغول ساخته‌اند تا بتوانند تیشه به ریشه اسلام و انقلاب بزنند.

* امروز وحدت و همدلی نیروهای مؤمن و انقلابی و معتقد به راه و سیره حکومتی و اخلاقی امام(ره) و وفاداران به راه و مکتب و میراث بی بدیل آن یار سفر کرده و همراهی با مقام عظمای ولایت می‌تواند بار دیگر چهره پر فروغ و مصمّم مردان بی ادعا را برای ورود به فرداهای پر امید و روزهای فتح و ظفر برای دوستداران انقلاب در اقصی نقاط عالم به نمایش بگذارد و پرچم پر افتخار انقلاب را به دست نسلی بسپارد که در انتظار فردایی پرامید بپا خاسته است.

fetnehحوادثی که در هفته گذشته شاهد آن بودیم هر چند سخت‌تر از آن را در سالهای گذشته شاهد بوده‌ایم و حوادث روزهای گذشته در مقایسه با آن روزها خیلی خفیف‌تر است، با این حال این حوادث به نو به خود بایستی مورد تحلیل و بازکاوی قرار گیرند تا درس‌ها و آموزه‌های آن مدنظر قرار گیرد.

قم – دبیر مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم از برگزاری جلسات آسیب شناسی جریان اصولگرایی بر اساس دیدگاه‌های مقام معظم رهبری توسط این مجمع خبر داد.
حجت‌الاسلام علی بنایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به پیشینه مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم، اظهار داشت: این مجمع در نیمه دوم سال ۱۳۷۶ توسط گروهی از دوستان و وفادارن به انقلاب اسلامی پایه‌گذاری شد.
وی با اشاره به اینکه اعضای این تشکل نوپا که همگی از نیروهای وفادار به انقلاب اسلامی و معتقدین به ولایت مطلقه فقیه هستند، گفت: این مجمع با اعتقاد به کار آمدی نظام جمهوری اسلامی ایران و لزوم بسیج همه جانبه همه اقشار و آحاد مردم برای حفظ و حراست از آرمان ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی و ضرورت آگاهی بخشی به مردم شریف و انقلابی خصوصاً طلاب و فضلای محترم و انقلابی حوزه علمیه قم، علی رغم فضای سخت و حاکم بر آن سالها، فعالیت خود را آغاز کرد.
وی ادامه داد: دوستان مجمع در اولین جلسات مقدماتی و پس از مدتها بحث و گفت‌وگو بر سر انتخاب نام مناسب با اهداف تشکل و لزوم انطباق بین عملکرد و نام انتخابی، سرانجام از بین چندین نام پیشنهادی نام مجمع هماهنگی پیروان امام ورهبری برگزیده شد.
به گفته دبیر مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم، انتخاب این نام این پیام را در بر داشت که دیدگاه سیاسی و اعتقادی این تشکل بر مبانی استوار و اصیل نظریه ولایت فقیه شکل یافته است و سیاست‌ها و راهبردهای ولی فقیه به عنوان عنصر ثابت و اصیل نظام جمهوری اسلامی که همه ارکان نظام یا انتخابی هستند و یا ازسوی رهبری هستند، محور فعالیت اعضای این تشکل است.
وی با اشاره به اینکه تشکل‌های سیاسی کشور، به جز اندکی از آنها، در اثر شرایط خاص و یا در اثر جزر و مدهای سیاسی و آمد و شد دولت‌ها سامان می‌یابند، ابراز داشت: این تشکل‌ها به ناچار به موضع‌گیری‌ها و جناح‌بندی‌های عوامل حاکم وابسته هستند و از این رو پویایی و رشد مورد انتظار در احزاب و تشکل های سیاسی اتفاق نمی‌افتد و پس از مدتی هم به فراموشی سپرده می شوند.
حجت‌الاسلام بنایی با اشاره به اینکه حکایت تشکیل مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم متفاوت از دیگر تشکل‌های سیاسی است، گفت: این تشکل مبنای تصمیم‌گیری‌ها و عملکرد خود را پیروی از سیاست‌ها و خط مشی‌های مقام معظم رهبری و حرکت در چهارچوب خطوط ترسیمی از سوی امام راحل(ره) قرار داده است.
وی با اشاره به اینکه محوری که مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم طی می‌کند تابع شرایط روز و سیاست‌های جاری نیست، اظهار داشت: در این مجمع همگان ملزم به هماهنگی با شخصیت رهبر فرزانه هستند، از این رو حرکت‌ها و موضع گیری‌های مجمع طی بیست سال گذشته فراز و فرود و سرد و گرم نداشته و خط سیاسی آن روشن بوده است.
دبیر مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم با اشاره به اینکه محور این تشکل سیره سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و تربیتی و اخلاقی و حکومتی رهبر معظم انقلاب اسلامی و امام راحل است ادامه داد: از این رو مجمع به عنوان یک جریان پیشتاز بدون آنکه در لایه‌های حزبی گرفتار شود در طی سال‌های گذشته بارها به نقد از درون پرداخته و سیاست ها و راهبردهای جریان اصولگرایی را در کشور و استان قم مورد واکاوی و ارزیابی قرار داده است.
وی با اشاره به اینکه جریان و تفکر اصولگرایی به دلیل گستردگی و تنوع سلایق از قابلیت و ظرفیت خوبی برخوردار است، گفت: مجمع بر اساس این موضوع، نقد و آسیب شناسی اصولگرایی را از بهار سال جاری مورد بررسی قرار داد تا آفات را شناسایی و راه صحیح را همچنان به دوستداران صراط مستقیم بنمایاند که حضرت علی علیه السلام فرمود: « الْیَمِینُ وَ الشِّمَالُ مَضَلَّةٌ وَ الطَّرِیقُ الْوُسْطَی هِیَ الْجَادَّةُ »
حجت‌الاسلام بنایی ادامه داد: بر همین اساس از فاضل ارجمند حجت الاسلام دکتر محسن مهاجرنیا که از صاحب نظران در حوزه اندیشه سیاسی و از محققین و پژوهشگران بنام حوزه علمیه قم و دارای آثار ارزشمندی در زمینه تحقیق و پژوهش دیدگاه‌های مقام معظم رهبری در عرصه فلسفه سیاسی و اندیشه سیاسی مقام معظم رهبری هستند، دعوت به عمل آورد تا براساس یافته‌ها و پژوهش‌های انجام شده و به سبب آشنایی نسبتاً عمیق و طولانی با اندیشه‌های مقام معظم رهبری به نقد و آسیب‌شناسی جریان اصولگرایی پرداخته تا از این راه با حفظ تجارب گذشته چراغی فروزان برنقشه راه این جریان اصیل انقلاب اسلامی تابانده شود.
وی افزود: محور و معیار در نقد و ارزیابی جریان اصولگرایی، دیدگاه‌ها و فلسفه سیاسی امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری است و عیار نقد و شاخص عملکرد درست و یا ناصحیح ما، میزان انطباق آن با دیدگاه‌ها و مواضع امام و رهبری است. شاخص ارزیابی تفکر اصولگرایی در کشور و اخذ نمره قبولی در عرصه‌های گوناگون فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی، موفقیت‌ها و شکست‌ها به این امر باز می‌گردد.

خبرآنلاین (لینک اصلی)
خبرگزاری مهر(لینک اصلی)

اوقات شرعی


    
  اذان صبح
  طلوع خورشید
  اذان ظهر
  غروب خورشید
  اذان مغرب
اوقات به افق :    

 aparat.png - 5.56 کیلو بایتکانال رسمی آپارات

aparat.com/banaee_ir

telegram.png - 11.95 کیلو بایتکانال رسمی تلگرام

telegram.me/banaee_ir

instagram.png - 61.01 کیلو بایتصفحه رسمی اینستاگرام

instagram.com/banaee.ir

cloop.png - 91.16 کیلو بایتکانال رسمی کلوب

cloob.com/banaee.ir

استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

DESIGNED BY ICTDREAM